Next story... - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Marjolein Nijmeijer - WaarBenJij.nu Next story... - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Marjolein Nijmeijer - WaarBenJij.nu

Next story...

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

24 Januari 2013 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hallo allemaal!

Hier weer een nieuw verslag van mijn avontuur!

Dag 6 Auckland

Vandaag hebben we even heerlijk een dagje niks gedaan, Camilla was ook bij ons en die reist nu ook met ons mee, haar heb ik toen een keer in Nederland gezien.

Dag 7

We werden om 08:40 uur opgehaald vlakbij ons hostel, er stond een hele grote groep te wachten, veel engelsen en duitsers.
Onderweg met de bus naar Hot Water Beach, wat kan die vrouw verschrikkelijk rijden zeg!!!
ik werd er kots misselijk van.

Eindelijk aangekomen bij ons hostel, eerst nog een stuk gewandeld en daarna naar het strand, helaas is het weer ook niet super.
Op het strand kan je met een schep een kuil graven, hier komt dan super super heet water vandaan en kan je dan lekker in gaan liggen.
Op een gegeven moment begon het te regenen en waaien!
Storm,Storm!!! Riepen Celina en ik.
We rende door alle kuilen heen en de mensen keken ons raar aan. Haha
We gingen ergens schuilen en Luuc een nieuwe vriend van ons, die we hebben ontmoet in de bus, kwam ons achterna.
Later zijn we terug gegaan naar ons hostel en lekker wat wezen eten en gekletst met andere.

Dag 8

We gingen vandaag naar Waitomo, hier kon je in grotten lopen en dan kon je glowworms zien.
Erg apart maar wel super mooi! Helaas mochten we geen fotos daarvan maken. ( Tip: Zoek even op google Glowworms Waitomo )
Savonds gingen we met ze alle bbqen en hebben we daarna weer lekker geklets en een hoop gelachten met ze alle, want af en toe denken de mensen hier dat Celina en ik niet sporen, nou diegene die mij goed kennen kunnen zich daar enig wat bij voorstellen ;)

Dag 9

Vandaag onderweg naar Rotura hier verblijven we in een Base hostel, we zijn er achter gekomen dat we voor 249,- NZD 10 overnachtingen kunnen kopen.
Omgerekend ongeveer 15 euro per nacht en Wifi betaal je 4 NZD per 24 uur dus zo 19 euro per nacht met internet erbij.
Geen geld dus!
We zijn onderweg ook nog gestopt voor een wandeling erg mooi, alleen vaak erg kort de tijd om foto's te maken op je gemak.
Wij, Celina, Luuc en nog een andere jongen Vincent waren erg laat, want iedereen was al terug bij de bus en we kwamen dus op het idee dat ik door mijn enkel was gegaan en Luuc en Vincent zouden mij dragen. ( Ik leunde op hun schouders. )
Iedereen vroeg wat er aan de hand was, dus het kwam gelukkig geloofwaardig over ;) haha

Toen we aankwamen in het plaatsje hebben we met ze alle boodschappen gedaan en de mannen hebben voor ons gekookt! En het was erg lekker.
Savonds zijn we wezen stappen met ze alle, erg gezellig avond gehad.

Dag 10

Volgende dag zijn we bij een park met warm waterbronnen geweest.
Het stinkt enorm daar. ( in heel het plaatsje trouwens ) naar zwavel.
Snap niet dat mensen daar aan kunnen wennen.
Ook nog naar de dokter geweest aangezien ik aan mijn voet een grote blaar had, die waarschijnlijk was gaan ontsteken, en had hem overbelast, waardoor ik dus een week nog mocht lopen.

Onderweg naar het volgende plaatsje Taupo.
Kwamen in de middag aan, en we zouden die middag gaan skydiven, maar vanwege de drukte ging het helaas niet door.
We zijn savonds wel gezellig met ze vieren uiteten geweest, Luuc, Camilla, Celina en ik.
In de avond was er ook een thema feest; camouflage.
Luuc en ik zijn daar samen heen geweest, hij bleef er 2 uurtjes omdat die de volgende dag al om 06:00 uur op moest voor een mooie wandeling van 8 uur lang, omdat ik last had van mijn voet kon ik deze tour niet lopen.
En ben daarom nog langer gebleven met het stappen samen met 2 meiden uit Noorwegen.

Dag 11

Lekker uitgeslapen, de andere waren allemaal die wandeling maken.
Dus had lekker een dagje voor mezelf, ook wel eens lekker!
Lekker door het dorpje gelopen en wat wezen lunchen bij een tentje.
En jaaa.. omdat skydiven de vorige dag niet doorging hadden we het geboekt voor vandaag!
Zooooo geweldig !!!!! 15000 feet en een vrije val van 60 seconde ( 1000 feet! )
Ik zou het zo graag nog een keer willen doen, alleen is het gewoon een hoop geld!
Maar ik raad het iedereen aan!

Dag 12

Onderweg naar River Valley, een plaatsje waar helemaal niets te doen is, en je ook totaal geen bereik hebt.
Allemaal kleine zwarte vliegjes die op je zitten en je proberen te prikken, je kon beter binnen zitten want dat was gewoon niet te doen!

Nou iedereen, ik ga de volgende dag naar Wellington... ;) de hoofdstad van NZ en hier verblijf ik 3 nachten.

Jullie horen snel weer van mij, want probeer mijn blog echt bij te houden.

Veel liefs, Marjolein

Weetje....! Het is hier 12 uur later dan in Nederland..;) en er wonen hier meer schapen dan mensen ! haha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolein

Mijn naam is Marjolein, en 8 januari vertrek ik voor een half jaar naar het buitenland, naar NZ, Australië en Bali om lekker te gaan backpacken!

Actief sinds 09 Juli 2012
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 7946

Voorgaande reizen:

08 Januari 2013 - 14 Juni 2013

Down under

Landen bezocht: