Op naar het Zuider eiland...!! - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Marjolein Nijmeijer - WaarBenJij.nu Op naar het Zuider eiland...!! - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Marjolein Nijmeijer - WaarBenJij.nu

Op naar het Zuider eiland...!!

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

04 Februari 2013 | Nieuw Zeeland, Wanaka

Wellington

Aangekomen in de hoofdstad van Nieuw Zeeland, een grote stad en waar veel ook te zien is van Lord of de rings.
En hier is ook de film de Hobbit in première gegaan.
Ook een Mega museum van 4 verdiepingen hoog, alles van de natuur in NZ, erg leuk om dat allemaal te zien.
Helaas kreeg Celina last van haar verstandkies en moesten we opzoek naar een tandarts.
Dit was nog een heel gedoe, gelukkig konden we bij 1 tandarts gelijk terecht omdat er een patiënt was uitgevallen.
Het bleek een ontsteking te zijn en hij moet er gewoon uitgehaald worden, maar de vorige keer in Nederland is Celina ruim een week ziek geweest en daardoor zit ze er erg tegenop.
Ze heeft een antibiotica gekregen zodat de ontsteking weg zou gaan en dan nog wel even kon uitzingen.

In Wellington zelf hebben we dus niet veel bijzonders gedaan en vertrokken we de laatste dag ( dag 17 ) met een Ferry naar het zuider eiland.
Hier zijn we met de bus naar een plaatsje Kaiteriteri gereden aan de kust, de rand van Abel Tasman national park ligt.
Toen we waren aangekomen hebben we onze spullen in de kamer gelegd en zijn we even nog een paar uurtjes gaan liggen op het strand.
Ik had die dag ook een discussie met een jongen die we hebben leren kennen, Kasper.
Hij daagde mij uit om s'nachts om 04:00 uur een duik in het meer te nemen, waar het ijskoud was.
Nou voor een glaasje Baileys zou ik het wel doen.
Om 04:00 uur s'nachts ging de wekker en hebben uiteindelijk allebei een duik in het meer genomen! Koud dat het was! En klaar wakker gelijk! Haha

Dag 18

Vandaag zijn we wezen kayakken in het meer waar we uiteindelijk een grote gespleten rots zagen, ook wel ' split Apple rock ' genoemd.
Toen we klaar waren met kayakken hebben we s'avonds met ze 6en gekookt, kip kerrie met rijst en een heerlijke salade.
S'avonds ook nog gezellig met ze alle een drankje gedronken en hebben het niet als te laat gemaakt omdat we de volgende dag weer vertrokken naar het volgende plaatsje Westport.

Dag 19

Met de bus een lange rit naar de volgende bestemming Westport.
Hier konden we eventueel gaan surfen 2 uurtjes.
En Celina en ik wilde al zo graag een keertje surfen en dit was het moment, dus schreven we ons ervoor in.
Die middag kon het helaas niet doorgaan, omdat de golven niet goed genoeg waren dus werd het verplaatst naar de volgende ochtend.

Dag 20

S'ochtends om half 8 werden we verwacht om te gaan surfen.
Na ongeveer een uur instructies te hebben gekregen op het strand mochten we dan eindelijk de zee in.
En na een aantal keren oefenen, kon ik staan! Wauw wat was dat geweldig zeg!
Helaas moesten we weer stoppen, maar nu weten we sowieso dat we surfkamp gaan doen in Australie.
Toen we klaar waren met surfen moesten we snel weer naar onze accomodatie en even snel douche, omdat iedereen op ons zat te wachten in de bus.

Die dag reden we naar het volgende plaatsje waaronder nog een paar stops 1 daarvan, Cape Foulwind.
Samen met Luuc en Celina bleven we zoals gewoonlijk overal hangen om foto's te maken.
Waardoor we zolang wegbleven dat we de zeehonden die we konden zien op de loop route hebben gemist.
Hier baalde we toch wel heel erg van!!

Vervolgens reden we naar Paparoa National park.
Ook waren we naar Pancakes rocks gegaan in Punakaiki, dit is lastig om uit te leggen maar de foto's volgen nog!
Vervolgens zijn we verder weer gereden naar Lake Mahinapuha waar ons hostel was.
Erg afgelgen hostel langs de weg.
S'avonds hadden we een verkleed partijtje ;)
Celina en ik waren verkleed als de cheerleaders van de All Blacks. ( Rugby team in NZ, nummer 1 sport hier)
Luuc was verkleed als Mexicaan, en zijn tot laat in de nacht nog door gegaan, een super avond gehad....!!

Dag 21

Richting Franz' Josef!
Wauw wat een uitzicht daar op al die gletsjers!!
Toen we daar aankwamen waren we samen met Luuc, Celina, Kasper en nog een andere jongen een wandeling gaan maken, waar we uiteindelijk bij een grot aankwamen, waar het water in stond en dat water was natuurlijk ijs en ijskoud!! Brrr!
Maar omdat we erg nieuwschierig waren wilde we toch een stuk door die grot gaan lopen, waar je geen hand voor ogen kon zien, ik had gelukkig mijn telefoon als zaklantaarn, slippers uit en lopen maar....
Zo 15 minuten lang erdoor heen gelopen en nog steeds geen licht te bekennen, en omdat onze voeten gewoon pijn begonnen te doen van de kou, zijn we maar terug gelopen.

Dag 22

We hadden de vorige dag een tour geboekt voor de gletsjer, je gaat dan met een helikopter naar een bepaald punt op de gletsjer en vanaf hier gingen we 3 uur lang lopen op de gletsjer, ontzettend mooi gewoon!!!
Jullie kunnen mijn foto's natuurlijk ook bekijken op mijn facebook.
Na de gletsjer zijn we naar de spa gegaan, je had 3 verschillende baden, eentje van 36 graden, 38 en 4O graden, erg lekker!
Saovnds hadden we weer een thema feest, de jaren 80.
Natuurlijk doen wij hier aan mee! Foto's volgen ook op facebook.

Dag 23

Richting Wanaka, hier mogen we verblijven bij kennissen van Celina, super aardig....

Jullie horen snel weer van mij! Liefs, Marjolein

Weetje : De gletsjer in Franz' Josef is binnen 4 jaar tijd gesmolten ongeveer 20 meter, ze zeggen dat er over 25 jaar geen gletsjer meer is vanwege de warmte, erg zonde