New Zealand till Melbourne.. - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Marjolein Nijmeijer - WaarBenJij.nu New Zealand till Melbourne.. - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Marjolein Nijmeijer - WaarBenJij.nu

New Zealand till Melbourne..

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

08 Maart 2013 | Nieuw Zeeland, Wanaka

Aangekomen in Wanaka....

Hier verblijven we bij kenissen van Celina, Harry en Yvonne.
We werden gelijk met wat lekkers te drinken ontvangen en mogen doen alsof we thuis zijn.
Ze hadden 2 tentjes op gezet in de tuin, waar we dus in sliepen.
Eerst besloten we er 2 nachten te verblijven, maar al gauw werden het er 5.
Omdat het een heerlijk plaatsje is, en was wel even fijn om op een plek wat langer te verblijven.
Luuc bleef maar 1 nachtje omdat die niet alle tijd had in NZ, en vetrok dus de volgende dag door naar Queenstown.
Wij gingen die dag lekker een heel stuk fietsen, erg mooie omgeving.
Zaterdags hebben we weer een flinke wandeling gemaakt naar een gletsjer toe, samen met Harry.
Het was erg pittig, maar wel weer een mooie wandeling.
De dag erna zijn we ook nog langs het oudste hotel gereden van NZ.
Erg leuk hotelletje en knus.
De andere dagen hebben we niet veel gedaan en 5 februari zijn we naar Queenstown vertrokken.
Hier hadden we 3 nachten geboekt en later heb ik nog 3 nachten extra bij geboekt
.Queenstown is een klein plaatsje, maar waar je eigenlijk van alles hebt.
Winkeltjes, terrasjes, strand, mooi park, bandjes die buiten spelen. Erg gezellg.
Zijn wat wezen shoppen en savonds wezen stappen.
Volgende dag heerlijk op het strand gelegen, aangezien we binnen bijna 5 weken nog niet veel zijn verkleurd omdat je elke dag wel activiteiten doet of in de bus zit een lange tijd.
Maar dat bijkleuren komt wel in Australië en Bali ;)

Celina is zaterdag ochtend al vertrokken naar Christchruch.
Die dag kwamen allemaal nieuwe mensen in mijn kamer.
S'avonds kwam er een meisje binnen, we keken elkaar aan en dachten allebei bij onszelf dit kan niet.
Totdat zij zei, Marjolein is het toch???!!!!
En ja hoor ... ik heb met haar in de klas gezeten op de World Travel School in Rotterdam!
Dat is toch wel super gek, dan zit je aan de andere kant van de wereld en kom je een oud klasgenootje tegen!

De laatste paar dagen gingen weer snel voorbij in queenstown.
Het is een erg gezellig plaatsje!

We waren ook nog een dag naar Milfourd Sounds geweest, wat super mooi was! Maar waren totaal ruim 12 uur onderweg die dag!


Maandag vertrok ik dan naar Christchruch, op naar de luchthaven, naar Sydney!!!
Helaas moesten we wel 12 uur lang wachten op de luchthaven, en maar 3 uurtjes kunnen slapen op de grond! Armoede! Haha

Uiteindelijk konden we dan gaan vliegen gelukkig was het geen lange vlucht.
Toen we aankwamen op de luchthaven, moesten we door een heleboel douane heen, wat dus erg lang duurde.
Maar na de douane werden we opgepikt door een shuttle bus op weg naar ons hostel, wat maar 10 minuutjes lopen was naar het centrum van Sydney.
Geweldige stad Sydney! Hele mooie parken en natuurlijk niet te missen het Opera House en de Harbour brigde.
Celina en ik hadden een busticket gekocht, zodat we door heel Sydney konden touren en ook naar bondi beach.
Op bondi beach zag je ontzettend veel surfers! Geweldig om te zien.
Verder had je er leuke winkeltjes en een gezellige boulavard.

Op de laatste avond samen in Sydney zijn we naar een open air cinema gegaan.
Met uitzicht op het Opera House en de Harbour Bridge.
Dat was echt een geweldige avond, en ook echt het besef had.....Ik ben in Australie!!
De volgende dag zijn we nog eventjes naar Manly beach gegaan, om daar te komen moesten we met de ferrie erheen.
Ik kon helaas niet lang blijven omdat mijn vlucht savonds vertrok naar Melbourne.

En ja.... vanaf dat moment gingen onze wegen van Celina en mij splitsen!
Dat was natuurlijk wel wennen, maar ook een heel nieuw avontuur!

Zaterdag 16 februari savonds laat kwam ik dan aan in Melbourne, met de shuttle bus naar het centrum vertrokken en op zoek gegaan naar mijn hostel.
Wat altijd wel vervelend is als je savonds laat aankomt, omdat de meeste dan al liggen te slapen, en je wilt natuurlijk niemamd wakker maken.
De volgende dag had ik al snel nieuwe mensen ontmoet vanuit Zweden, super aardig en ben ik ook een tijdje mee opgeschoten.

In Melbourne ben ik meer op zoek gegaan naar werk dan dat ik dingen heb gezien.
Wel heb ik een barista cursus gedaan, ( voor de mensen die misschien niet weten wat het is; koffie klaar maken op een heerlijke manier, met figuurtjes in de koffie.) Deze cursus duurde maar 5 uurtjes, en kan van mezelf zeggen dat het wel aardig goed ging.
Verder een beetje naar het strand gegaan, en elke dag gezocht voor werk.
Dus niet veel boeiends in Melbourne meegemaakt, maar toch super leuke dagen gehad met de Zweedse mensen waarmee ik omging.


Uiteindelijk besloten om een werk visum te regelen voor NZ waar ik kan werken, met dank aan Harry en Yvonne.
En zo snel mogelijk een ticket te boeken naar NZ!

En ja hoor... vrijdag 1 maart kreeg ik antwoord van de immigratiedienst van Nieuw Zeeland, dat ik van harte welkom ben om daar te komen werken ;)


Af en toe is vergeet ik mijn blog bij te houden, omdat je dan zo druk met allerlei andere dingen bezig bent, maar als ik er eenmaal weer aan begin vind ik het heerlijk.
En ook zeker om het later weer terug te lezen.

Veel liefs, Marjolein en jullie horen mij snel weer! ( de nieuwe avonturen van Nieuw Zeeland)

  • 19 Maart 2013 - 19:42

    Sari Van Herwijnen:

    Hoi Marjolein,
    Leuk hoor om al jouw avonturen zo te lezen.
    Ik wens je verder een hele fijne tijd en succes met je werk,

    Groetjes, Sari

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolein

Mijn naam is Marjolein, en 8 januari vertrek ik voor een half jaar naar het buitenland, naar NZ, Australië en Bali om lekker te gaan backpacken!

Actief sinds 09 Juli 2012
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 7957

Voorgaande reizen:

08 Januari 2013 - 14 Juni 2013

Down under

Landen bezocht: