eerste weekje, hongkong en auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Marjolein Nijmeijer - WaarBenJij.nu eerste weekje, hongkong en auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Marjolein Nijmeijer - WaarBenJij.nu

eerste weekje, hongkong en auckland

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

14 Januari 2013 | Nieuw Zeeland, Auckland

Dinsdag 8 januari 2013

Vertrok ik samen met mijn ouders om 08:15 uur van huis om Diantha op te halen en later reden we naar Zoeterwoude om Boudewijn op te halen en daarna gelijk door naar Schiphol.
Het afscheid was super moeilijk het idee dat je een half jaar niet terug komt in Nederland.
Nadat we de douane door waren en de gate door gingen konden we eindelijk het vliegtuig in richting Hongkong, 11 uur en 40 min vliegen.
Een lange zit!! Wel erg lekker was dat iedereen een eigen schermpje had, en waar je vrij nieuwe films kon kijken. Totaal 3 films gekeken ondertussen nog lunch gehad en je probeert wat te slapen maar dat lukte gewoon echt niet, erg vermoeiend dus.l


Dag 2

Na eindelijk te zijn geland in Hongkong moesten we onze bagage ophalen, super grote luchthaven maar best armoedig.
Nou... en dan nu opzoek hoe we naar het hostel moesten komen.
Openbaar vervoer is natuurlijk het goedkoopste, en aangezien wij arme backpackers zijn doen we dat natuurlijk.
zo ongeveer 10 minuten te hebben gewacht op de bus moesten we p.p. 33 hongkong dollar betalen.
Maar ik had niet gepast en wil daarom met 50 betalen..... begint die vent op eens te schreeuwen tegen me.
En toen zei ik; ik heb niet met je geknikkerd ofzo!!!
Nee even zonder dolle, Marjolein bleef gewoon rustig in haar portomonee zoeken terwijl een hele rij buiten stond te wachten.
Werd die vent alleen maar kwaader; DO YOU UNDERSTAND ME MADAME!!!! DO YOU UNDERSTAND !!!!!
Ik gewoon jajaja i understand you!
Kwam Celina ook nog met amirikaanse dollars aan... nou we konden beter gaan want dat werd niks natuurlijk.
Maar uiteindelijk met kleingeld de volgende bus gepakt en naar het hostel gereden, wat zag dat er armoedig uit zeg!,

Toen we aankwamen bij het hostel en we hadden ingecheckd mochten we nog niet gelijk de kamer binnen dat kon pas na 14:00 uur.
Dan maar even de stad in gegaan en een broodje gegeten en wat gedronken.
Uiteindelijk konden we in de kamer.
We liepen eerst in een soort kleine woonkamer in waar een vrouwtje tv zat te kijken, erg apart.
Klein stukje verder was onze kamer met 2 stapelbedden en er lagen matrassen op, maar het zijn gewoon planken waarop je ligt.

Toch eerst maar even douche, in een mini mini badkamer met een wc. En smerig dat het was!! Nou normaal kan ik super lang onder een douche staan nou hier was ik er super snel uit.
Hierna hebben we even 2 uurtjes geslapen op de kamer en daarna weer de stad in gegaan om wat te kunnen zien van HongKong.
In een tentje noedels gegeten, super pittig!!! En geloof me... ik ben wel wat gewend, want mijn vader maakt het eten ook altijd super pittig.
Het was al super donker en na een tijdje te hebben gelopen kwamen we uit bij de Skyline van HongKong. Zoiets moois gewoon!!!!!

Dag 3

Op tijd de wekker gezet om een hoop dingen te kunnen doen.
Maar eerst hadden we geist voor een andere kamer aangezien dat vrouwtje niet alleen was daar maar volgens mij met heel haar familie en snachts zitten te schreeuwen en te roggelen!!! Echt zoooo smerig !!
Gelukkig wel met veel moeite een andere kamer gekregen.
Snel onze spullen er neer gegooid en de stad in.

Op de luchthaven hadden we een jongen ontmoet die uit Finland kwam, hij was alleen aan het backpacken.
Hij zag ons donderdag lopen en riep naar ons, hij is heel de dag met ons op stap geweest.
Op het andere eiland van HongKong had je The Peak.
We moesten eerst met de Ferry erheen.
Na heel veel te hebben gelopen kwamen we bij de tram die ons naar The Peak bracht.
Je kan op de foto's zien hoe hoog het is! Een geweldig uitzicht.
Hierna wilde we naar de grote Bhudda gaan, weer een eind verder.
Toen we daar waren aangekomen, wilde we een kaartje kopen.
Stond er een Chinees vrouwtje die totaal geen engels kon. ( dacht dat ik er niet goed in was...)
Ik vroeg in het Engels of de bhudda ook verlicht was savonds, enige waar ze mee kwam is dat ze om 18:00 uur dicht gaat en om 10:00 uur open.
Ik bleef gewoon geduldig en probeerde het nog 6x uit te leggen.
Uiteindelijk pak ik mijn telefoon erbij en laat een lampje zien ( dacht misschien snapt ze het dan eindelijk ...) maar ook niet ze zei; tomollow tomollow 10:00 open.
Nou ik kwam niet meer bij en we zijn maar weggegaan was niet te doen!! Hahah

Savonds zijn we naar Mongkok geweest, nog nooit zooooveel Chinezen bij elkaar gezien!! Hier hebben we een tijdje rond gelopen en wat geshopt en later terug gegaan naar ons hostel, even omgekleed en wezen stappen.
We liepen een kroeg binnen waar het super druk was! Was erg gezellig , alleen opeens zei iedereen kom we gaan op de foto met ze alle,?? Wij mochten gewoon mee en liepen naar buiten bij een plekje, en gingen met zo 50 man op de foto haha.
Hierna een kroegentocht gedaan met al die mensen. Super avond/dag gehad.

Dag 4

Het was weer tijd om te gaan.
Spullen ingepakt en terug naar de luchthaven voor naar Auckland te gaan.
Bleek dat de vlucht overboekt was en dat we savonds moesten vliegen.
Maar na het tekeer gaan van Celina ging de grondstewardess wat proberen te regelen, we moesten binnen 2 uur terug komen en kregen een bon om wat te gaan eten.
Gelukkig hoorde we om 14:45 dat we toch met de vlucht mee konden.
15:00 uur sloot de gate dus hebben keihard gerend en het alsnog gehaald!

Dag 5

We zijn aangekomen in Auckland! Toen we op onze tassen aan het wachten waren kwam er een kleine hond naar mijn tas toe gelopen samen met iemand van de douane.
Bleek een fruithond te zijn, ik had die ochtend een banaan in mijn tas zitten, wat die hond dus nog rook haha.
Uiteindelijk zijn we met een shuttle bus naar ons hostel gebracht, helaas konden we er pas half 2 in.
Savonds zijn we nog even lekker uiteten geweest en beetje op tijd gaan slapen.
De volgende dag vroeg ons bed uit. En zijn we onverwachts naar een lava eiland gegaan, helemaal onbewoond.
Super super mooi! Je kon van te voren een treintje huren maar die zat al helemaal vol, dus wij dachten dat lopen we wel eventjes......
Op onze birkenstocks steil omhoog gelopen met rotsen op de smalle padden en veel zand, ruim 1 uur lang.
We waren op het hoogste punt aangekomen bijna 300 meter hoog!!
Heel mooi uitizicht op Auckland.
Daarna nog ruim 2.5 uur naar beneden lopen volop in de zon.
We waren gebroken toen we aankwamen 15 km op zulke paden en zo steil volop in de zon is geen aanrader ;) maar je kreeg er wel iets moois voor terug.
En verbrand ben ik ook en 2 grote blaren! Verschrikkelijk, morgen maar lekker rustig aan doen en dinsdag gaan we met de kiwibus naar andere plaatsje, hot water beach! Ben hoe dat daar is.

Jullie horen snel van mij, Liefs Maxrjolein

P.s. het is hier trouwens 12 uur later benieuwd !

  • 15 Januari 2013 - 14:11

    Vanessa Dorrestein:

    Super leuk om te lezen Marjolein! Jij hebt je zeker even verstopt toen Celina tekeer ging tegen die grondstewardess...? hahaha! Veel plezier meiden!

  • 17 Januari 2013 - 21:30

    Nicolette:

    hoi marjolein, leuk om te lezen waar je uithangt, haha, was er nooit zo mee bezig, maar nu wel hoor, wordt een trouwe lezer van je, geniet ervan! groetjes nic x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolein

Mijn naam is Marjolein, en 8 januari vertrek ik voor een half jaar naar het buitenland, naar NZ, Australië en Bali om lekker te gaan backpacken!

Actief sinds 09 Juli 2012
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 7961

Voorgaande reizen:

08 Januari 2013 - 14 Juni 2013

Down under

Landen bezocht: